גוגל נגד פייסבוק, ההסלמה

גוגל ממשיכה את מסע הרכישות שלה לקראת ההשקה הצפויה של Google Me, שאמורה להיות רשת חברתית מתחרה לפייסבוק. במקביל, גוגל סוגרת את שירות Wave הכושל, שעל פי שמועות אחרות ישתלב בצורה כזו או אחרת ברשת החברתית החדשה יחד עם שירות כושל נוסף: Buzz.

בשבועות האחרונים צצות עוד ועוד שמועות על רשת חברתית של גוגל שאמורה להתחרות בפייסבוק. לקראת ההשקה הצפויה החברה כבר הספיקה לרכוש נתח בחברת המשחקים זינגה – ספקית המשחקים הראשית של פייסבוק והיום הודיעה החברה על רכישתה המלאה של מפתחת היישומים לרשתות חברתיות, חברת סלייד (Slide). גם סלייד אחראית לכמה מהיישומים הויראליים בהם מרבים להשתמש בפייסבוק.

גוגל רוכשת את סלייד

גוגל רוכשת את מפתחת היישומים לרשתות חברתיות סלייד לקראת השקת גוגל מי

פייסבוק תחת מצור

על פי שמועות שונות, שמועות שפייסבוק לא אישרה אבל הן כנראה נכונות, מטה החברה של פייסבוק פועל בחודשיים הקרובים במתכונת חירום ועובדים נדרשים להגיע גם בסופי שבוע כדי לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים של השקות ושדרוגים שונים לאתר.

מהצד השני של המתרס, גוגל העמידה בראש פרוייקט גוגל מי את המהנדס ויק גנדוטרה, מי שאחראי להצלחה הפנומנלית של מערכת ההפעלה אנדרואיד.

האם גוגל מי תהיה העתק של פייסבוק?

לשאלה הזו אין עדיין תשובה ברורה, אבל אפשר לנחש במידה רבה של ביטחון כמה מהאפשריות שתציע הרשת החברתית של גוגל:

  • משחקי רשת מרובי משתתפים ומעוטי גרפיקה (תודות להשקעה בזינגה)
  • יישומים קטנים ובלתי נחוצים, אבל עם פוטנציאל ויראלי (תודות לרכישת סלייד)
  • חיפוש אינטרנט מובנה (אלא מה)
  • שירותי מוזיקה וחיפוש מוזיקה (שירות Google Music אמור לעלות בקרוב, אולי יחד עם Google Me)
  • חיפוש, שיתוף וצפייה בתכני וידאו (באדיבות יוטיוב)
  • שימוש ביישומי מסמכים (גוגל דוקס)

וכמובן שתהיינה אפשרויות נוספות המשלבות חלק גדול מהיישומים של גוגל להם יש פן חברתי כגון שירות בלוגר לכתיבת בלוגים.

גוגל מי תדרוס את פייסבוק?

לאור המאמצים שגוגל משקיעה בנושא אולי כן, למרות שאנחנו, כמו רבים אחרים בעולם סבורים שלא בשלב זה. בשנתיים האחרונות סגרה גוגל יותר מוצרים ישנים משהשיקה חדשים וחוותה לא מעט כשלונות צורבים. לעומת זאת, היו לה כמה הצלחות אדירות כגון אנדרואיד ושירות החיפוש המקומי (Local Search שלא זמין בישראל).

הנקודה העיקרית שעומדת לזכות פייסבוק היא כמות המשתמשים שלה. רק בשבוע שעבר חצתה החברה את רף חצי מיליארד משתמשים פעילים ורבים סבורים שזו מסה קריטית מעל ומעבר לנדרש, וכי אף חברה – כולל גוגל – לא מסוגלת להעמיד מתחרה ראוי בטווח זמן הנראה לעין.

למה גוגל צריכה תואם פייסבוק?

בשנים האחרונות גוגל סופגת עוד ועוד אש על חוסר היעילות של האלגוריתם שלה ועל הקלות היחסית בה משטות בו חברות קידום אתרים. רבים כאלה סבורים כי כפתור לייק של פייסבוק הוא התשובה ההולמת לבעייתיות באלגוריתם של גוגל, ושילב בין אלגוריתם כזה למנוע המלצות אנושי (שהוא הבסיס של לייק) יאפשר לגוגל למפות את המידע באינטרנט היעילות גבוהה בהרבה תוך מזעור ההשפעה של אנשי ה-SEO. בינתיים, רק לפייסבוק יש את המידע הזה, כולל הררי מידע על הגולשים שלהם (ומידע על הגולשים מאפשר למכור להם פרסומות מפולחות – הלחם והחמאה של גוגל, ועכשיו גם של פייסבוק).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה